Informacje o szkodzie w raporcie carQ
Informacje dotyczące historii pojazdów i incydentów szkodowych oferowane przez większość europejskich narzędzi w formie raportów, pochodzą z tego samego źródła - międzynarodowej bazy danych o szkodach i incydentach likwidowanych z polis Towarzystw Ubezpieczeniowych. Róznice pomiędzy raportami polegają na szczegółowości i sposobie prezentowania takich informacji.
Szkody powstałe przed 2015r., bardzo często nie były precyzyjnie opisywane przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe, a sama informacja ograniczała się do daty zdarzenia oraz kwoty naprawy (bez szczegółów stref uszkodzeń czy części podlegających naprawie). Dlatego zdarza się, że otrzymane informacje odbiegają znacząco od oczekiwań Użytkownika sprawdzającego dane.
(Przykład informacji prezentowanych w raportach PDF zamieszczmy na końcu niniejszego wpisu)
Firmy pośredniczące w pozyskaniu danych o szkodach nie wiedzą jakie i ile informacji posiada główny dostawca danych.
Podczas zapytania o szkody pojazdu bazy dostawców informacji o szkodach zwracają informacje w formie zero-jeden (informacja: są dane o szkodach / danych o szkodach brak).
carQ.pl, jako jedyna platforma w Polsce, informuje o szkodach bezpośrednio po wstępnej weryfikacji - bez konieczności zakupu raportu.
Na wielu innych stronach dostawców informacji o szkodach, inoformacje o tym czy były jakiekolwiek szkody, Użytkownik otrzymuje dopiero po zakupie raportu.
Przykładowy raport PDF o pojeździe TUTAJ
WAŻNE
W przypadku znacznego obciążenia bazy danych dostawcy informacji o szkodach zdarza się, że nie ma możliwości uzyskania odpowiedzi na zadawane przez carQ pytanie o szkody konkretnego pojazdu. Obrazowo rzecz ujmując to tak, jakbyś wybrał numer telefonu do znajomego, a ten miałby zajęty numer. ;-)
W takim przypadku carQ, w krótkich odstępach czasu powtarza automatyczne zapytanie o szkody, a jeśli nie otrzyma odpowiedzi pokazujemy informację o treści: "Nie posiadamy info o szkodach pojazdu".
Nie oznacza to, że szkód nie było.
Należy pamiętać, że w bazach danych dostawców informacji o szkodach, a co za tym idzie w raportach, które można pozyskać, uwidocznione są wyłącznie szkody zgłoszone do Towarzystw Ubezpieczeniowych. Po zgłoszeniu zostaje ustalona wartość szkody, a następnie napraw zrealizowanych z polisy. Oznacza to, że jeżeli właściciel pojazdu dokonywał jakichkolwiek napraw ze środków własnych, wówczas w żadnym z systemów taki fakt nie zostanie odnotowany i nie ma możliwości pozyskania danych o takich szkodach.
Z tego względu zawsze warto dokonać fizycznej inspekcji - z pomiarem grubości lakierniczej włącznie.